Ukrainian servicemen ride on tanks towards the front line with Russian forces in the Lugansk region of Ukraine on February 25, 2022. - Ukrainian forces fought off Russian troops in the capital Kyiv on the second day of a conflict that has claimed dozens of lives, as the EU approved sanctions targeting President Vladimir Putin. Small arms fire and explosions were heard in the city's northern district of Obolonsky as what appeared to be an advance party of Russia's invasion force left a trail of destruction. (Photo by Anatolii STEPANOV / AFP)

تطورات حرب روسيا على أوكرانيا اليوم الاثنين

0 minutes, 0 seconds Read

اكدت هيئة الأركان الأوكرانية أن القوات الروسية تحشد لاقتحام العاصمة، بالتوازي مع سيطرتها على مدينة إربين وتشديدها الطوق على مدن رئيسية في الجنوب والوسط.

وبينما أبلغ الرئيس الروسي فلاديمير بوتين نظيره التركي رجب طيب أردوغان أن العمليات العسكرية مستمرة حتى تتوقف القوات الأوكرانية عن القتال، أكد الرئيس الأوكراني فولوديمير زيلينسكي أن بلاده لن تنهزم ولن تنكسر.

على المستوى الإنساني، تواصلَ الفرار الجماعي للمدنيين من أوكرانيا، وقال مفوض الأمم المتحدة لشؤون اللاجئين إن أكثر من 1.5 مليون شخص عبروا من أوكرانيا إلى دول الجوار في 10 أيام، حسب الجزيرة .

ذات صلة